Cilt: 01 Sayı: 02 (2018)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt: 01 Sayı: 02 (2018) by Subject "Üniversite öğrencileri"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Namık Kemal Ünı̇versı̇tesı̇ öğrencı̇lerı̇nin temel afet farkındalığının değerlendirilmesi(Ankara : Ankara Üniversitesi, 2018) Dökmeci, Ayşe Handan; Merinç, Fatih; Mühendislik FakültesiÜlkemiz bulunduğu coğrafyanın özelliklerinden dolayı, deprem, sel, heyelan, çığ, yangın gibi doğal ve insan kaynaklı birçok afetin yol açtığı can kayıpları bakımından dünyanın en riskli ülkelerinden birisidir. Toplumun yeterince bilgilendirilmemesi, olası bir afete karşı hazırlıksız olması, kurumlar arası koordinasyondaki aksaklıklar gibi çeşitli faktörler, ciddi hasar ve ölümlere neden olabilmektedir. Bu noktada, gerekli önlemleri almak, içinde bulunduğumuz tehlikeyi anlamak ve meydana gelebilecek maddi ve manevi kayıpları azaltmak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, afetlerden önce ne tür önlemler alınması, afet sırası ve sonrasında nasıl davranılması gerektiği hakkında toplumun bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde lisans ve ön lisans programlarında eğitim görmekte olan öğrencilerin Afet Bilincinin değerlendirilmesi ve farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma popülasyonu, Tekirdağ ili Namık Kemal Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Fen Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Tıp Fakültesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Veteriner Fakültesi öğrencilerini içermektedir. 20 sorudan oluşan anket çalışması 2017-2018 yıllarında okuyan rastgele seçilmiş 18-30+ yaş aralığında, 300 kadın, 300 erkek olmak üzere toplam 600 kişiye uygulanmıştır. Katılımcıların %50’si erkek ve %50’si kadından oluşmaktadır. Katılımcıların %59,8’i 18-20 yaş aralığındadır. Elde edilen sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirildiğinde, lisans ve ön lisans öğrencileri arasında afet farkındalığı ve hazırlık konusunda bariz fark olduğu yönündedir. Bu sonuçlar, eğitim seviyesinin öğrencilerin afet farkındalığına olan bir yansıması olduğunu göstermektedir.