Cilt:19 Sayı:01 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:19 Sayı:01 (2020) by Author "Öner, Kamile"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Sağlık Meslek Yüksekokulunda Evde Hasta Bakımı Okuyan Öğrencilerin Mesleklerinden Beklentileri Nelerdir?(Ankara Üniversitesi, 2020) Öner, Kamile; Other; OtherAmaç: Bu araştırma ile Sağlık Meslek Yüksekokulunda Evde Hasta Bakım okuyan öğrencilerin mesleklerinden beklentilerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırmanın fenomenolojik (olgu bilim) yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen çalışma grubunda adlar yazılmadan bu konudaki görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Daha sonra ilginç olan yanıtlar üzerinde toplanan veriler gönüllü olan 5 (beş) evde bakım öğrencisi üzerinde yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bu görüşmede açılış, alternatif ve sonda soruları kullanılmıştır. Veriler iki uzman ile analiz edilmiştir. Bulgular: Verilere göre, öğrencilerin % 33,3’ü 20 yaşında, % 66.6’ sı kadın, % 93.3’ü bekardır. Öğrencilerin % 53,3’ü evde, % 33,3’ü yurtta, % 13,3’ü apartta kalmaktadır. % 60’ı şehirde yaşadıklarını, % 73,3’ünün ailesinin gelirinin gidere denk olduğunu, % 40’ı harçlıklarının kendilerine yettiğini ve % 80'i ise başka bir işte çalışmadıklarını ifade etmişlerdir. Evde Hasta bakım programını kazanmadan önce çoğunluğu bölüm hakkında bilgi aldıklarını, programını isteyerek seçtiklerini ve çoğu program hakkında olumlu düşünceleri olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin mesleklerinden beklentileri olarak çoğunlukla ‘atanmak’, ‘iş sahibi olmak’ ve ‘insanlara yardımcı olmak’ üzerine yoğunlaştıkları görülmüştür. Sonuç: Öğrencilerin iş bulma ve psiko-sosyal yönden kaygı, endişe gibi duygu durumları olduğu gibi mücadele etme, umut, memnuniyet hissettikleri de ortaya çıkmıştır. Olumsuz durumları gidermek ve olumlu durumları ise teşvik etmek için öğrencilerin bilgi eksiklilerini gidermek ve gerekli eğitimsel destek verilmesi çözüm olarak önerilmektedir. Anahtar kelimeler: Evde Hasta Bakımı, Bakım, Meslek Beklentileri.